Zdrowa, domowa pizza – przepis

zdrowa, domowa pizza

             Pizza jest jedną z najlepszych imprezowych przekąsek. Nic dziwnego! Możliwość wyboru tak wielu dodatków sprawia, że każdy znajdzie pizze dla siebie 🙂 Większości (zapewne!) z nas, domowa pizza kojarzy się z czymś pracochłonnym i kosztownym. Przekonał mnie o tym ostatnio telefon od mojej mamy, która na wiadomość, że dziś na obiad będzie domowa pizza, powiedziała – a po co będziecie tracić tyle czasu? Zamówcie, przecież pizza kosztuje tyle co nic :). No cóż, okazuje się, że przygotowanie zdrowej, domowej pizzy nie zajmuje tyle czasu, ile mogłoby się wydawać i jest na pewno szybsze, niż jej dotarcie pizzy z pizzerii w piątkowy wieczór 🙂

Continue Reading

Jaglanka z masłem orzechowym, bananem i cynamonem

       Jaglanka z masłem orzechowym, bananem i cynamonem

               Lubię zimę. To pora roku w której świat wygląda jakby piękniej. To czas, w którym wracam do swoich małych, zimowych rytuałów. Jednym z nich jest  przygotowywanie porządnych, sycących i rozgrzewających śniadań – poprawiają nastrój i łagodzą stres jaki towarzyszy mi zawsze przed wyjściem „na mróz” 🙂
Cieszę się, że w końcu spadł śnieg. Jego widok za oknem sprawił, że z przyjemnością sięgnęłam dziś po swoje ulubione, zimowe produkty i przygotowałam jedną z najlepszych, spożywanych o tej porze roku jaglanek – jaglanka z masłem orzechowym, bananem i cynamonem. Cynamon to główny składnik mojej zimowej diety. Przyprawę tę lubię nie tylko ze względu na przepiękny (świąteczny!) zapach, ale i właściwości. Cynamon wykazuje działanie bakteriobójcze, dodatkowo dostarcza żelaza, wapnia czy manganu a także, podobnie jak chociażby kurkuma, wykazuje działanie przeciwnowotworowe. Warto więc mieć cynamon w swojej kuchni, nie tylko w zimie!

Continue Reading

Przepis na pierniczki świąteczne

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

               Pieczenie pierniczków pozwala mi poczuć magię świąt już na kilka tygodni przed Wigilią, nawet będąc ponad 300 km od rodzinnego domu. Co roku staram się, aby pierniczki były nie tylko ładniejsze i lepiej smakowały, ale także – by były zdrowsze. W tym roku cukier zamieniłam na miód, a mąkę żytnią i kokosową – na mąkę orkiszową. I tak powstały te o to pachnące i smaczne pierniczki.

Continue Reading

Zdrowe słodycze – rafaello z kaszy jaglanej

Posiadanie  w mieszkaniu łasucha, chcąc nie chcąc, wiąże się z koniecznością przygotowania deserów. Zwłaszcza, jeśli zależy nam, aby ów łasuch nie korzystał codziennie z osiedlowej cukierni. Przygotowanie takiego deseru nie jest wcale łatwe. Wytworzony substytut musi spełnić pewne, niezwykle ważne wymaganie. Otóż – musi być bardzo słodki.

W celu zaspokojenia potrzeb takiego konsumenta powstało rafaello z kaszy jaglanej. Smaczne, bo słodkie. Dobre, bo zdrowe 😉 Mają jeszcze kilka innych zalet. Nie wymagają zupełnie żadnych zdolności kulinarnych, są proste i szybkie w przygotowaniu a ich smak, w zależności od zastosowanych dodatków, możemy urozmaicić. Dzięki temu, za jednym zamachem zaspokoimy różne preferencje pozostałych mieszkańców domu. Moim numerem 1. są te z wiórkami i żurawiną!:))

rafaello z kaszy jaglanej

Rafaello z kaszy jaglanej – przepis

Masa:
– 8 łyżek kaszy jaglanej,
– 2-3 dojrzałe banany,
– 1 łyżeczka miodu,

Posypka:
Kulki możemy obtoczyć czym chcemy. Ja wykorzystałam zalegające w szufladzie wiórki kokosowe i kakao. Świetnie sprawdzą się także płatki migdałowe lub zmielone orzechy włoskie tudzież laskowe.

Nadzienie – niespodzianka:
Żeby urozmaicić smak pralinek, do niektórych włożyłam migdały, suszoną żurawinę bądź rodzynki.

Przygotowanie
Kaszę jaglaną ugotować. Do gorącej kaszy dodać drobono pokrojone banany i miód. Składniki wymieszać i uformować kuleczki. W zależności od upodobań – do niektórych możemy dodać wspomniane wyżej nadzienie. Następnie obtoczyć w wiórkach lub kakao. Chłodzić w lodówce przez około godzinę.

Smacznego!:)

rafaello z kaszy jaglanej

Wartość odżywcza jednej kulki:

Energia (kcal) – 49,0
Białko (g) – 0,9
Tłuszcze (g) – 0,9
Węglowodany (g) – 9,6
Błonnik (g) – 0,6

Continue Reading